Sunday, May 21, 2006

Tagged

أفتح أقرب كتاب إليك، على الصّفحة 18، السّطر 4
أنا للأسف قاعد فى سيبر مافيش جانبى كتب
مطّ ذراعك اليسرى قدر ما تستطيع
بلاش علشان اللى قاعد جنبى بنت ياعنى لو مديت أيدى هتصوت وتلم عليا السيبر
ماآخر ماشاهدته علي التليفزيون؟

جزء من فيلم أنا وهو وهى
بدون أن تسترق النّظر، تكهن كم السّاعة؟
12 منتصف الليل
والآن كم السّاعة فعلا؟ً
12.7
باستثناء صوت الكومبيوتر، أيّ صوتٍ تسمع؟
أغنيه ل شيرين عبد الوهاب "ومن الغباء انك تعيش ذى الملاك وسط البشر"
متى خرجت من المنزل للمرّة الأخيرة؟ ماذا كنت تفعل؟
دلوقتى ورحت السيبر
قبل مباشرتك بهذه الأسئلة، أيّ موقعٍ كنت تتصفّح؟
شبابيك ألف ليله
ماذا ترتدي الآن؟
بنطالون أسود وقميص بنك
هل حلمت ليلة أمس؟
طبعا
آخر مرّة ضحكت؟
أنهارده قبل ما أنزل مع أخويا الصغير وكنا بنتريق على بنت الجيران
ماذا فوق جدران الغرفة حيث تجلس؟
تكيف هواء وخشب طبعا ديكور وكلمة طبعا مش هكتبها
هل رأيت شيئاً غريباً مؤخّراً؟ا
كل حاجه بقت غريبه والغريب أنك ماتشوفش شئ غريب
ما رأيك في هذا الاختبار؟
ممل وطلع عينى وأنا بأكتب
ما آخر فيلم شاهدته؟
فيلم غزل البنات للعظيم نجيب الريحانى
إذا أصبحت فاحش الثّراء، فماذا تشتري؟
جزيره نائيه أعيش عليها لوحدى
أخبرني شيئاً أجهله عنك؟
أنا
إذا كان بإمكانك تغيير شيء واحد في العالم، بغض النّظر عن المعاصي والسياسة، فماذا تختار؟ا
أخلى كاس العالم بعد الأمتحانات
جورج بوش؟
راجل مظلوم

لو كان وليدك الأوّل فتاةً، فماذا تسمّيها؟
أشرقت أو إيزيس
لو كان وليدك الأوّل صبيّاً، فماذا تسمّيه؟
آياد
قد تفكّر يوماً في العيش بالخارج؟
دا أكيد
ماذا تتصوّر أن يقول لك الله عندما تقف بين يديه؟
أذنبت كثيرا ولم نفضحك فى الدنيا فكيف نفضحك فى الأخره
أربعة أشخاص تمرّرلهم الدّور؟
  • مدينة الحب

  • يمامه بيضا ومنين أجيبها

  • أنتيكه وأنتوك

  • طفايه سجاير


  • 5 comments:

    1. نبضات حية من واقع الحياة

      عرضك وسردك لها رائع

      نتظرؤ جديدك

      ربنا يوفقك
      الى الامام

      ReplyDelete
    2. أخبرني شيئاً أجهله عنك؟
      أنا


      جامدة جدا

      ReplyDelete
    3. الست فنجان:
      أى خدمه ياباشا إحنا بس عايزين نخدم
      -----------------------------------
      أم مريله كحلى:
      الزياره دى فوق دماغى والسكر دا أنت
      -----------------------------------
      تامر:
      الله يخليك ياباشا
      -----------------------------------

      ReplyDelete
    4. شكلك بتضربي نجيب الريحاني كتير يا ست كمانجة
      .. أضربي أضربي ربنا يوفقك

      ReplyDelete
    5. ههههههههههههه
      الحق بيقولك ياست كمانجه
      يلا يعم مكتوبالك
      هههههههههههههههه
      بصراحه أنا هموت من الضحك

      ReplyDelete